Як погодити перепланування квартири або будинку, зміна санвузла, несучих і не несучих стін в житловому приміщенні

Перепланування всередині житлового приміщення або квартири – завжди клопіткий процес, якщо не знати всіх його тонкощів. Вирішити ваші проблеми допоможе консультація з фахівцем або похід в МФЦ.

Перепланування в новому будинку – як зробити правильно?

Як правило, дозвіл на перенесення санвузла може відбуватися давно заселеній житловому будинку. Інша справа – новобудова, зараз багато хто власники намагаються ще до того, як в’їхати в нову квартиру, облаштувати її під себе. Причому часто йдеться про перепланування приміщень, знесення стін, в тому числі несучих, а також інших діях, в число яких може входити і перенесення санвузла. Головне полягає в тому, щоб не чекати, коли почнеться обробка приміщень, щоб не витрачати зайві гроші. В цьому випадку можна не думати про реакцію сусідів на гучні звуки болгарки або стук відбійника в приміщеннях через стінку.

Основний документ, який відрізняє узгодження в новобудові від інших дозволів – свідоцтво власника квартири. Якщо забудовнику ще тільки належить оформлення всіх паперів за споруджуваного будинку, то можуть виникнути труднощі. Причому не на тиждень, а на кілька місяців. Втім, сьогодні погоджувати подібні папери від забудовника вимагають спочатку. Але якщо робити все самостійно, не чекаючи нікого, то згодом справа може дійти до суду з вимогою привести квартиру у відповідність з первинним проектом. У новобудовах з цим не жартують, адже мова йде про десятки життів інших мешканців.

Кухня-вітальня в квартирі

Зрозуміло, доцільно проконсультуватися з фахівцями, але і без цього зрозуміло, що, наприклад, проект перенесення несучих перекриттів будинку підлягає обов’язковому вирішенню.

До числа дій, не потребують погодження у новобудові, можна віднести:

  • проведення косметичного ремонту приміщень всередині будинку (це стосується фарбування стін, наклеювання шпалер, встановлення складних стель, перестилання лінолеуму, заміни дверних та віконних конструкцій);
  • обладнання приміщень всередині будинку сантехнікою, встановлення приладів опалення, перестановка газової плити та іншого обладнання, якщо для цього не потрібно прокладати нові мережі;
  • обладнання приміщень елементами вбудованої меблів (шафи), монтаж телевізійної антени.

А ось випадки в новобудові, коли за окремим дозволом не треба йти, але відповідну заяву в орган технічного обліку необхідно подати:

  • ліквідація прорізів несучих стін (елементарна закладка їх цеглою або іншими будівельними матеріалами);
  • коригування вхідних дверей;
  • якщо будинок панельний, то можна розібрати перегородку, не відноситься до несучих перекриттів;
  • в новобудові можна монтувати додаткові перегородки, але без зміни навантаження на перекриття;
  • можна встановити ПВХ вікна на балконі (якщо це входить у загальний проект).

Кухня-вітальня з робочим місцем у квартирі

Дозвіл спеціального характеру потрібно отримати в обов’язковому порядку, якщо в новобудові власник житла:

  • має власний проект перепланування квартири в рахунок площі горища, підвалу або іншого технічного приміщення будинку, зайнятого у самовільному порядку;
  • збирається виносити батареї центрального опалення на балкон та інші приміщення, що не входять в розряд житлових;
  • також не можна без узгодження ліквідувати дверні отвори, які з’єднують кухню з іншим житловим приміщенням, якщо на кухні є газова плита;
  • не слід без отримання офіційної папери починати облаштовувати підлогове покриття з підігрівом, зроблене з розрахунку підживлення з центрального опалення;
  • неприпустимо демонтувати вентиляційні короби, зменшуючи їх кількість.

Якщо в новобудові сталося будь з зазначених порушень будівельних правил та норм, то відповідний державний орган має право, не чекаючи приведення квартири в стан початкового проекту, подати на власника житла в суд. В цьому випадку вам не тільки доведеться витратитися на те, щоб привести приміщення у відповідний стан, але й сплатити штраф за самовільні незаконні дії.

В даний час отримання бажаного дозволу за наявним проектом значно спрощується. Немає необхідності бігати по різних інстанціях і узгоджувати свої дії з кожним з них. Досить зібрати всі документи і здати їх в МФЦ.